Најдужи мост на свету дуг је 55 километара!

Осам година било је потребно кинеским компанијама да направе најдужи мост на свету од 55 километара, који спаја две административне регије - Хонг Конг и Макао - са Чухаијем. Време путовања скратиће 60 одсто за више од 60 милиона људи, а према проценама стручњака, дневно ће преко њега прећи 40.000 возила.

Мост је ремек-дело архитекутре, али и технологије. Градитељи су морали да смисле како да реше проблем меког и дубоког океанског тла, а то су на крају учинили тако што су усадили сто огромних челичних цилиндара у пешчано дно, чиме су поставили темеље вештачким острвима. Конструкција подводног тунела дуга је 6,7 километара, а коштала је градитеље много бесаних ноћи.

„Било је ноћи када нисам могао да заспим јер је било превише изазова, рекао бих чак и проблема, током градње. То ме је излуђивало. Повезивање цеви тешких 80.000 тона испод површине океана непропусном технологијом било је невероватан изазов“, рекао је Гао Сихлинг који је био задужен за електроинсталације.

На мосту и тунелу радило је више од 14.000 радника, а било је укључено и 300 бродова како би се направио мост који, како кажу стручњаци, не могу срушити ни земљотреси ни тајфуни.

„У пројекту је коришћено 420.000 тона челика, што је 60 пута више од Ајфеловог торња у Паризу. Цена изградње износи више од 15 милијарди долара. Мост може да траје 120 година без већих радова на одржавању“, објаснио је пројектант моста Лу Ји.

Међународни аеродром у Хонгконгу налази се у близини моста, што значи да су инжењери морали да поштују висинске рестрикције. Овакав мост највећи је грађевински подухват на свету, а пратили су га и скандали са корупцијом па је рок од осам година пробијен неколико месеци.