Недостатак магнезијума један од водећих нутритивних дефицита

Честе главобоље, грчеви у ногама, несаница.......Ово су само неки од примјера недостатка магнезијума у људском организму. Магнезијум је један од седам најважнијих макроелемената неопходних за нормално функсионисање организма. Потребан је сваком органу у тијелу, а посебно срцу и мишићима. Љекари га препоручују и у превенцији повишеног крвног притиска, код несанице, умора, остеопорозе, мигрене, дијабетеса и многих других обољења.

Европска агенција за сигурност хране навела је, у својој посљедној изјави, да магнезијум доприноси нормалним психолошким функцијама, одржава добар крвни притисак и концентрацију глукозе у крви, те побољшава функције имуног система и смањује умор.

Познато је да магнезијум учествује у преко 300 различитих метаболичких процеса, па је, као такав, неопходан за нормално функционисање нервног, мишићног и коштаног система.

Ријеч струке 

Људско тијело садржи око 25 грама магнезијума распоређених у костима, мишићима, меким ткивима и тјелесним течностима. Организам не може сам да произведе магнезијум, те се он мора уности храном. Иако се магнезијум у природи може наћи у зеленом поврћу, житарицама, орасима, граху, кукурузу и месу, проблем настаје због загађења земље која је све сиромашнија есенцијалним минералима и витаминима, а посљедица тога је и да су биљке све сиромашније овим хранљивим материјама. Тако и студијске процјене говоре да чак 50 одсто одраслих особа има дефицит магнезијума у организму.

Недостатак магнезијума може изазвати промјене у функционисању нервног и мишићног система. Оне се могу јавити у облику симптома попут: дрхтања или грчева у мишићима, поремећаја крвног притиска и рада срца, вртоглавице, умора, раздражљивости, несанице и слично. Дефицит магнезијума може се јавити и као посљедица  различитих обољења, код примјене неких лијекова или усљед  повећаних потреба у периоду раста, трудноће, стреса или повећане физичке активности.

Узимајући у обзир изузетно важну улогу коју сам магнезијум игра у људском тијелу, те чињеницу да је недостатак овог минерала један од водећих нутритивних дефицита, често је потребно магнезијум надокнадити суплементима. Препоручена доза је 375 мг на дан.

Таман за сваки дан!

Извор: nezavisne.com