На видику Самсунг савитљиви телефон

Самсунг се сусрео с проблемима унутар компаније што се видјело по неким отказима шефовима. Без обзира на унутарашње неприлике, то се не одражава на продају производа. Томе могу посвједочити резултати истраживања продаје и успјеха постигнутог на тржишту прошле године, поготово анализа резултата из посљедњег квартала 2017.

Самсунг је, наиме, забиљежио укупан профит од завидних 61.5 милијарди америчких долара, уз операцијски профит од 14.13 милијарди америчких долара. То им је укупно повећање од 64 одсто, што чини посљедњи квартал претходне години једним од најпрофитабилнијих (ако не и нај) четвртим кварталом уопште. Ништа толико необично, јер Самсунг већ има навике у рушењу рекорда кроз цијелу претходну годину.

Дио компаније који је задужен за паметне телефоне се 2017. срео с благим падом у погледу испорука. То су били углавном паметни телефони ниског ранга (”low-end”). Свеједно, продаје оних као што су Samsung Galaxy Note8 су додатно побољшале ствари резултатима изнад свих очекивања.

Самсунг 2018. године жели побољшати продају и подебљати зараду. То очекују да ће забиљежити већ у првом кварталу ове године кад на тржиште треба стићи нови Самсунгов flagship те насљедник Samsung Galaxy S8 – Samsung Galaxy S9.

У првом кварталу очекују повећање што би се требало видјети кроз продају нових уређаја. Кулминацију тога очекују појавом Samsunga Galaxy S9. Појава S9 би требала увећати укупан профит компаније, с тим да би највећи нагласак требао ићи на flagship дио.

То се чини логичним, јер се очекује да ће Самсунг, након што на тржиште дође Galaxy S9, снизити цијене тренутно најновијим flagshipima – Samsung Galaxy S8 уређајима, баш као и старијима, Samsungu Galaxy S7.

У задње вријеме су новости посвуда пуне информација које се тичу Samsunga Galaxy X или првог правог савитљивог паметног телефона, којег би тржиште требало тек угледати. Иако није било посве сигурно кад би уређај уопште могао стићи, ако је судити по најновијим информацијама – долази већ ове године.

Дио за паметне телефоне већ се неко вријеме не сматра дијелом компаније који је доносио највећи дио колача (с flagсhip изнимком), него је највећи дио профита стизао од производње меморије те послова везаних уз заслоне и Super AMOLED технологију.

Самсунг такође биљежи повећани профит код продаје ТВ-а, с највећим нагласком на продаји јако великих (по димензијама и резолуцији) модела телевизора, као и QLED модела.

Извор: Агенције
Фото: Илустрација